לחבק , לערסל ולתעד את הקסם. אין ספק שאלו הם הרגעים היפים ביותר בסשן צילומי ניו בורן, ההורים לא תמיד יודעים מה מצפה להם במהלך הצילומים של הקסם הקטן שזה עתה נולד, במיוחד כשמדובר בילד ראשון. לכל דבר יש נטייה להפוך למלחיץ ולא ברור. כשאני משקיעה בלהכין את ההורים מראש אני יודעת שההשקעה הזאת משתלמת לכולם, הורים רגועים ונינוחים שמצטלמים נפלא, ואני שנהנת לחבק לערסל ולתעד .

אז… מזל טוב. הבייבי שלכם הגיח לעולם והחלטתם להנציח את הרגעים הראשונים שלו בסשן צילומי ניו בורן. כאמא לשלוש בנות מדהימות אני יודעת כמה קטנים, יפים ושברירים התינוקות שזה עתה נולדו, וכמה מאתגר זה יכול להיות לתעד את אותם רגעים.

לתכנן ולהתכונן לצילומי ניו בורן יכול להיות טיפה מבלבל, ביחוד אם אתם הורים טריים וכל דבר בתחום ההורות חדש לכם. ולרוב יש המון שאלות שעולות כגון-

מתי כדאי לקבוע צילומי ניו בורן?

איך כדאי להצטלם? בחוץ בסטודיו? בבית?

האם התינוק ישן או ער במהלך הצילומים?

מה עלינו ללבוש לסשן הצילומים?

מה קורה אם התינוק פתאום רעב באמצע ?

אספתי כמה טיפים קטנים להורים לפני סשן ניו בורן, ואיך כדאי להתכונן אליו.

תזמון-

אני תמיד מממליצה לקבוע את הצילומים לפני הלידה כדי לשריין מקום, הימים הראשונים אחרי הלידה עמוסים מאוד וחבל להעמיס עוד עם חיפוש אחר צלמים מומחים בצילומי ניובורן בתקווה שיש מקום פנוי. אני לרוב קובעת את הסשן כשבוע לאחר תאריך הלידה המשוער . ברור לי שפעמים רבות הלידה עצמה מתרחשת לפני או אחרי התאריך המשוער. אך זה נותן לי מושג טוב לגבי הצפי שלי באותם שבועות וכך אני יכול להתכונן בהתאם כדי להספיק ולקבל את כולם .

את הצילומים כדאי מאוד לעשות בשבועיים הראשונים לחייו של הבייבי ואף עדיף עוד ב10 הימים הראשונים (לבנים – מומלץ לפני הברית). בזמן הזה התינוקות ישנים רוב הזמן וקל יותר לצלם אותם ולהכניס אותם לפוזות ניו בורן מקסימות, שבגילאים מאוחרים יותר פשוט לא אפשריות עבורם. חשוב לזכור גם  שגזים נוטים להופיע אחרי כשבועיים מיום הלידה. אין ספק , תינוק לא נינוח עם כאבי בטן – כנראה לא ישתף פעולה כל כך במהלך הצילומים.

צילומי ניובורן עיטוף לבן

אביזרים-

אני אשמח לשמוע על צבעים וטקסטורות האהובים עליכם במיוחד, ככה נוכל ביחד לבחור לכם את השילוב המנצח מהמגוון הגדול של הסטודיו הכולל בין היתר עיטופים שמיכות סלסלאות ,סרטים לשיער. הכל כמובן בטאצ' העדין שלי שידאג להשאיר את הבייבי שלכם במרכז ולא לגנוב את ההצגה. אתם כמובן מוזמנים להביא אביזרים יחודיים שלכם מהבית שאותם אשמח לשלב בחוויה. ספרו לי על הקשר המיוחד שיש לכם לחפץ ואני כבר אדאג לשאר.

צילומי ניו בורן כובע לבן

מה ללבוש?

ההורים הם "האביזר" החשוב והיפה ביותר של התינוק, והכל מתחיל מההרגשה המתגלגלת אי שם עמוק בפנים. קודם כל תלבשו את הרוגע והשלווה שלכם היא תצטלם נפלא.  אני ממליצה על בגדים יפים ופשוטים בצבעים נייטרלים , שמלה יכולה גם כן לבוא בחשבון במיוחד אם יש עליה דוגמה עדינה ורכה. חשוב גם לא לשכוח להביא בגדים להחלפה , כן כן , להורים. כי מה לעשות , לתינוקות בורח פיפי, וגם קקי ומשום מה הם אוהבים לעשות את זה במיוחד על ההורים. אין מה להרגיש נבוכים מכך.

אה ועוד משהו. תכינו הכל בערב, בבוקר זה כאוס.

צילומי ניו בורן בידיים של אמא

ממש לפני הצילומים

  • כחצי שעה לפני הצילומים מומלץ לשחרר קצת את הטיטול כדי להפחית מהסימנים שהוא משאיר על הגוף.
  • אני ואתם רוצים את התינוקי ישן לאורך הסשן לכן אם אפשר לדחות במעט את זמן השינה שלו אל תוך הסשן כדי שתהיה לו שינה ארוכה טובה ורציפה לאורך הצילומים.
  • חשוב מאוד להאכיל את התינוק ממש לפני הצילומים – אצלי בסטודיו – ולא לשכוח את הגראפס , הוא יציק לו ולא יתן לו לישון.

 

בזמן הצילומים

חשוב מאוד לשמור על השקט והרוגע, אנחנו רוצים את הסביבה הטובה ביותר שתאפשר לבייבי הקטן שלכם לישון.  ולכן חשוב מאוד לא לשכוח לשים טלפונים על שקט, להוריד הילוך, אם יש ילדים קטנים שיהיו חלק מהצילומים, נצרף אותם בחצי שעה הראשונה  (או האחרונה) לא תהיה להם סבלנות ליותר מזה ולנסות להקפיד איתם על השקט יהיה עונש עבורם ועבורכם, לכן מומלץ מאוד לשחרר אותם אחרי חצי שעה – לגן , ללכת עם אחד ההורים לקניון, דודה שתשמור עליהם.

תהיו רגועים, אני רגילה לעבוד עם תינוקות קטנטנים , לפעמים לוקח קצת זמן להרגיע את התינוקי, אבל אני מצליחה עם כולם. אני נותנת לקטני להוביל. אם צריך לעצור בשביל אוכל, אז עוצרים ואם צריך זמן חיבוקים כדי להרגיע אז מחבקים ואוהבים. יש זמן להכל. כשאתם רגועים, גם התינוק רגוע.

צילומי ניובורן סרט זהב

 

 

לסיכום. רשימה קטנה שתעזור לכם לדעת שאתם מוכנים

  • תקבעו את הצילומים מראש עוד במהלך ההריון לתאריך שהוא כשבוע לאחר תאריך הלידה המשוער.
  • את הצילומים כדאי מאוד לעשות בשבועיים הראשונים.
  • תבחרו בגדים לצילומים , בצבעים נייטרלים ורכים.
  • האכילו את התינוקי לפני הצילומים ושחררו את הטיטול.
  • ודברו איתי לכל שאלה!!!

רוצים שאני אתעד את הרגעים הקסומים שלכם? השאירו פרטים כאן