למראית עין צילומי ניו בורן נראים כמו עבודה קלה, אך מספיקה התנסות אחת כדאי לדעת שזה רחוק שנות אור מכך. מבחינתי סשן צילומים מוצלח, הוא לא רק אלבום זכרונות עם תמונות מושלמות. הדרך לשם חשובה לי לא פחות. לסך החוויה של כלל המשתתפים יש השפעה מכרעת על הצלחת הצילומים, אם התינוק ישן טוב, ההורים היה נינוחים ושלווים ואני עבדתי בביטחון מלא בעצמי. כולנו נצא מהסשן עם חוויה חיובית שניקח איתנו להמשך. זה לא קליק וגמרנו. זאת מנגינה נעימה שממשיכה להתנגן בחלק האחורי של הראש עוד זמן רב אחרי שהחוויה נגמרה.

למדתי שכל תינוק הוא שונה ומיוחד וכך גם ההורים, לא כל דבר מתאים לכולם. אך עם זאת ישנם כמה קווים מנחים שתקפים תמיד.

אז הנה הם-

4 טיפים לצילומי ניו בורן מוצלחים.

.

בטחון עצמי

זה הרי ברור שבטחון עצמי מגיע עם נסיון, אך אין זאת גזירת גורל ליפול בכל המהמורות בדרך, תמיד אפשר ואף רצוי להכנס לתחום בנחיתה רכה ככל האפשר. כיום ניתן למצוא ברחבי הרשת לא מעט מדריכי וידאו(זהירות! בחרו אותם בקפידה) מנטורים, סדנאות, שיעורים פרטיים, קבוצות פייסבוק וכו' … עוד לפני שעשיתי את הקליק הראשון בצילומי ניו בורן הראשונים שלי הגעתי מראש הרבה יותר מוכנה והרבה הרבה יותר בטוחה בעצמי. תמיד יש מה ללמוד ומקום לחדש, גם היום שנים אחרי אותו פריים ראשון , אני תמיד משתדלת להרחיב אופקים ולפתוח את עצמי לטכניקות חדשות, הרי מה יכול להיות יותר מעורר השראה מלראות מאסטר בתחומו בפעולה. זה נכון אין כמו לעשות את העבודה בידיים. אך צפיה ולמידה לפני המעשה ממתנת את עקומת הלמידה פלאים, ומחזקת את הבטחון העצמי שלנו במה שאנחנו עושים. וכמה שאנחנו נפלאים כשאנחנו בטוחים בעצמנו…

צילומי ניו בורן בתוך סלסלה

תקשורת עם ההורים:

קשה לי לתאר כמה חשובה התקשורת ותיאום הציפיות עם ההורים, מה שלכם נראה כמובן מאליו, רחוק מאוד מלהיות ברור להורים. בסופו של דבר לשניכם יש  מטרה משותפת והיא יצירת זכרון מושלם של הפלא שזה עתה נולד. להורים אין כל כך מושג מה  דרוש כדי להגיע לאותן תוצאות מופלאות. לכן מומלץ מאוד עוד בשלב הטלפון לתאם ציפיות עם  ההורים ולהסביר איך הסשן הולך להתנהל,  כמה זמן זה יקח, ומה זה דורש מהם. גם אם כל המידע קיים אצלכם באתר- לטעמי לא מספיק להפנות לדף הרלוונטי. כדאי להעביר את כל זה באופן אישי ולבנות את האמון בינכם עוד בשלבים המוקדמים. אני אף נוהגת להזכיר יום / יומיים לפני הסשן להורים איך כדאי להתכונן לצילומים ומה לעשות כדי לצאת בזמן מהבית (התארגנות עם תינוק בן כמה ימים יכולה להתארך מאוד מאוד) כדי שיהיה לנו את מקסימום הזמן  ליצירת הזכרונות. כמו כן לא מספיק רק לתת את האינפורמציה, חשוב לא פחות להסביר למה. למה החדר כל כך חם ולמה כדאי להאכיל ארוחה מלאה ממש לפני תחילת הצילומים. למצב הרוח של ההורים יש השפעה מכרעת על הצלחת הצילומים. כשההורים רגועים שלוים ובטוחים . כך גם התינוק המתוק שלהם.

צילומי ניו בורן של לילך

 

ציוד איכותי יביא לתוצאה איכותית יותר:

כולם מכירים את המשפט האל מותי, קונה בזול- משלם ביוקר. ולכן אומר זאת זה בצורה הנחרצת ביותר- תשקיעו באביזרים שלכם! אני מבטיחה לכם שההשקעה הזאת תשתלם. השמיכות שתעשו בהן שימוש ישפיעו רבות על מצב רוחו של העולל. בדים זולים וסינטטים שלא נעימים לכם למגע, אחת כמה וכמה לא יהיו נעימים גם לתינוק, והדרך משם לסשן קטסטרופה היא מאוד קצרה. כל פרט צריך להיות מוקפד ומושקע-החל מכרית הפוזינג שצריכה להיות מלאה בדיוק במידה הנכונה, ועד לסרט הדקיק שעל ראש התינוקת, אני מקפידה שאפילו הפס הקטן ביותר יהיה נעים ורך למגע. כמו כן אני תמיד ממליצה לקנות בדים עבים שמתקמטים פחות ככה התוצאה הסופית טובה יותר, וגם העריכה תהיה קלה יותר ותגזול מכם פחות זמן. ובמקום להתעסק עם ליישר את הרקע בפוטושופ, תשקיעו עוד קצת בעריכה מתקדמת יותר, ותהפכו כל תמונה ליצירת אומנות של ממש.

צילומי ניו בורן של נעמי המתוקה

חום ואהבה:

תינוק שזה עתה נולד לא מצליח לווסת את הטמפרטורה שלו כראוי. בגלל גודלו הקטן, הוא מאבד חום לסביבה בקלות , ולכן כדי שיהיה אפשר להוריד ממנו את הבגדים לטובת הצילומים  חובה לחמם את הסטודיו. כמה לחמם? אצלי החימום עובד נונ-סטופ מההתחלה ועד הסוף, אני יודעת שאם נעים לי ואני לא מזיעה(אין מה לעשות , צילומי ניובורן זאת עבודה קשה) זה לא חם מספיק עבור התינוקי. כמו כן מומלץ שהשמיכות עליהן יונח התינוק לא יהיו קפואות, זה יעיר אותו מיד ויגרום לו לאי נוחות. לפעמים זה לא מספיק, וצריך להרגיע את התינוק הקטן, אני משתמשת בחום גופי, בכפות ידיי החמות, מצמידה אותו אלי קרוב קרוב כך שהראש יהיה באזור הלב שלי עם יד אחת תומכת ומערסלת את הראש והיד השניה באזור הישבן. קצת תנועות עדינות מכיפוף הברכיים. קצת שששש עדין ומרגיע. קצת אהבה. והכל נרגע. חשוב להקפיד להעניק חום ואהבה לתינוק לאורך כל הסשן, גם אחרי פוזיניג והכנסה לתנוחת הצילום הרצויה , כדאי להשאיר את הידיים על התינוק עוד שניה, עוד שתיים כדי שיהיה נינוח ושליו לקראת השוט המיוחל.

זכרו- אנשים, ותינוקות בפרט, אוהבים מגע חם ואוהב, הוא מקנה להם בטחון ונותן להם את האפשרות לישון בנחת ובשלווה ומאפשר לי לתעד את הזכרונות המושלמים האלה, שממלאים לי את הלב בכל פעם מחדש.

צילומי ניובורן בעריכה מיוחדת

אהבתם את הטיפים שלי לצילומי ניו בורן? יש לי עוד כמה טיפים בשרוול לצילומי הריון .

 

רוצים ללמוד עוד? הסדנאות שלי ממש כאן