כאמא לשלוש בנות מקסימות, אני תמיד מחפשת את הדרך הטובה ביותר לתעד את הרגעים הקסומים שלהן שחולפים כל כך מהר , שנים מעכשיו כשאסתכל בתמונות, חשוב לי שהתמונה לא רק תכיל את הרגע שלכדתי, אלא גם תשדר המון רגש שהציף אותי. אז הנה כמה דרכים שאפשר לצבוע את התמונה ברגשות על ידי נקודות מבט נקודת שונות.

להציץ מבחוץ.

אני אוהבת מאוד את הרגעים האוטנטיים המיוחדים של הבנות שלי. כמו שכל ההורים אוהבים להציץ ולהשקיף על הילדים שלהם ולא להפריע לדינמיקה המופלאה בינהם. וזאת אחת הדרכים האהובות עלי במיוחד לצלם אותן. אף אחד לא קיבל הוראות , לא היה בימוי רק עוד רגע קטן להציץ עליהן ולהנות. לרוב אני אשתדל לצלם דרך משהו שיתן את תחושת ההצצה הזאת. כמו למשל דלת, או עץ,רהיט או כל דבר שיאפשר לתת את התחושה של  רק "הצצה" קטנה לעולמם המופלא של הילדים.

צילומי ילדים בלי שידעו

 

 

למעלה למעלה

צילום מלמעלה הוא דרך יעילה ונפלאה לפשט את התמונה, במיוחד אם אתם נמצאים בחדר מבולגן מאוד (לילדים יש נטייה ליצר חדרים כאלה מהר מאוד)  או בחדר שהוא פשוט לא יפה במיוחד. כשאנחנו למעלה קל הרבה יותר לסנן רעשי רקע בתמונה ולהתמקד במה שחשוב באמת.

צילומי ילדים מלמעלה

 

למטה למטה.

צילום מלמטה , נמוך ככל האפשר, מאפשר להכניס  את הסביבה לתוך הפריים וכמו כן מאפשר לשפוך קצת קנה מידה לתוך התמונה. נסו לצלם בזויות שונות מלמטה ואפילו אל תתביישו לצלם מגובה הרצפה. נקודת המבט הזאת מאפשרת גם לתפוס פריימים מטריפים מלאים בפרטים. ואולי חשוב מהכל , בצילום ילדים כשאתם שם למטה, אתם יכולים לראות ולהרגיש איך העולם נראה מנקודת המבט שלהם, כי מה שרואים מכאן, לא רואים משם.

נעמי צילומי ילדים בגובה הילד

 

קרוב קרוב

לפעמים כל מה שצריך כדי להעביר את התחושות של הרגע הוא רק להתקרב מאוד ולהיות ממש שם. להריח את הריחות ,להסתכל מבפנים, להיות חלק מהאקשן. אני ממש מריחה את התפוזים. ואתם?

 

נוגה צילומי ילדים מקרוב

 

אני אוהבת לנסות לצלם מנקודות מבט שונות את אותה סיטואציה ולראות מה מעביר את התחושות בצורה הכי טובה , מה מחזיר אותי לאותו רגע. אז למה אתם מחכים?

צאו לצלם!

 

-ואם כבר יצאתם לצלם , אתם בטח לא תרצו שהתמונות שלכם יצאו בלי פוקוס. הנה כמה סיבות למה זה קורה.

 

-רוצים ללמוד עוד על צילומי ילדים? סדנת צילומי הילדים שלי ממש כאן.