האנרגיות היו מדהימות, כל הסשן זרם מעולה והכל היה פשוט מושלם.. כולם מחכים לראות את התוצאות ואז מתגלה האסון… שום דבר לא בפוקוס

אז למה זה עלול לקרות אפילו לטובים ביותר?

 

1.תריס איטי –

כשמצלמים בתריס איטי , כל תזוזה יוצרת טשטוש בתמונה ולכן כשאני מצלמת אנשים (גם כאלה שמשחקים בדיוק את משחק הפסלים) אני דואגת שמהירות התריס תהיה לכל הפחות 1/125, כל דבר מתחת לזה ואתם יכולים להגיד לפוקוס ביי ביי. אם נושא הצילום שלכם נמצא בתנועה, הייתי שוקלת מהירות גבוהה אף יותר. וככל שהמהירות גבוהה יותר כך גם התריס צריך לרוץ יותר מהר ביחס ישר.

 

2.צמצם פתוח מאוד –

כצלמת שיש בארסנל שלה עדשת 85 ממ 1.2 אני יודע כמה זה מפתה לפתוח צמצם עד הסוף והלהשאר שם לנצח. זה ברור "הבוקה" מדהים והרקע מטושטש מאוד אבל צריך לזכור שנקודת הפוקוס קטנה מאוד בצמצם שכזה וכל תזוזה ,גם הקטנה ביותר תוציא את התמונה מפוקוס מושלם. ואנחנו לא מתפשרים על פחות ממושלם. (עוד על צמצמים)

נעמי צילומי ילדים דוגמא לתמונה שלא ממש בפוקוס
צולם בצמצם 1.2, הבוקה מושלם! אבל הפוקוס יכל להיות יותר טוב.

3.בחירת נקודת פוקוס –

כשיוצאים ממצב אוטומט (אני מקווה שכולכם כבר מחקתם את המצב הזה מהלקסיקון) אתם חייבים לבחור את נקודת הפוקוס ,אני ממליצה להשתמש בנקודה אחת בלבד כדי שתהיה לכם השליטה המקסימלית במה יהיה בדיוק בפוקוס, לטעמי המקום המושלם למיקום נקודת הפוקוס הוא על העין של נושא הצילום (בהנחה שיש לו אחת כזאת)

 

4.גם להחזיק מצלמה צריך לדעת –

למרות שאין מצלמה מקצועית בלי מסך, אני מאוד לא ממליצה להשתמש בו בזמן הצילום. התמקדות במסך גורמת לתזוזות מיותרות שמבריחות את הפוקוס, לכן אני ממליצה להחזיק את המצלמה בשתי ידיים ולהסתכל בעינית כך שהמצלמה תהיה צמודה לראש ויהיה לה מעין "עוגן", אה ואל תשכחו "לנעול " את המרפקים . זה בסוף די פשוט ככל שיהיו יותר נקודות אחיזה למצלמה ככה היא תזוז פחות= יותר חדות בתמונה.

 

5.עדשה באיכות ירודה –

אין מה לעשות , המשפט האלמותי – קונה בזול משלם ביוקר תקף גם בפוקוס. עדשות זה עסק יקר, לאיכות הזגוגיות המרכיבות את האלמנטים של העדשה תהיה השפעה מכרעת על חדות התמונה, לא הייתם מצפים לקבל תמונה חדה מתחתית של בקבוק קולה מזכוכית. באופן כללי עדשות קבועות מביאות תוצאות טובות יותר מעדשות "זום" ולרוב עדשות שמגיעות בקיט עם המצלמה לא יהיו בטופ. כמו כן חשוב לזכור שצריך לכייל תקופתית את העדשות וגם את המצלמה , במיוחד אם הציוד שלכם עובד שעות נוספות או סופג לא מעט זעזועים בדרכים.

אהבתם את הטיפים שלי? יש לי עוד כמה טיפים בשרוול לצילומי הריון פה ועוד כמה טיפים לצילומי ניו בורן פה.

 

רוצים ללמוד עוד? הסדנאות שלי ממש כאן

 

לשאלות ולמידע נוסף לגבי צילום מוזמנים להצטרף לקבוצה שלי- "צלמים ללא גבולות" בפייסבוק . אני שם