כשנכנסתי לראשונה לתחום צילומי ההריון, נשבעתי שאני הולכת לעשות הכל אחרת. ממש לא התכוונתי להיות עוד צלמת שעושה את אותן תמונות , אומנם יפות, אך בנאליות ונדושות שקופצות עליך מכל אלבום שרק תפתחי. אני החלטתי, אני הולכת לעשות את זה אחרת , ובענק.

כולי מלאת רעיונות וזויות חדשות ומרעננות איך לתעד את היופי שבהריון, מותחת את ידי ומסתכלת בפריים שנוצר בין חיבור של כפות הידיים. מרימה את המצלמה… והופס…. הלקוחה שולפת את הנעליים הקטנות ומניחה על הבטן , " נכון שהן מהממות ? " היא שואלת. בולעת רוק. מחייכת. מצלמת. …זאת תמונה יפה…. הנה עכשיו הזמן שלי לפרוץ. בסוף הסשן אף אחד כבר לא זכר את התמונה עם הנעליים הקטנות על הבטן, היא נמהלה בין שאר הפריימים המטריפים שיצאו.

אז הנה הם, הטיפים שלי לצילומי הריון

1.צאו החוצה:

הרבה מאוד מדלגים על הצילומים בחוץ וקופצים ישירות אל הסטודיו, האמת שזה די ברור לי למה, אחרי 2 הריונות שעברתי בעצמי (הראשון עם תאומות) , לא הייתי מהצנומות שבלעו כדורסל, וברור לי כמה הפרטיות חשובה. כמו גם הקושי הפיזי להתנייד בחוץ, חום , קור, רוח, בצקות. אבל למרות כל אלו  יש משהו פשוט ומרגש בעוצמה שבחיבור של המרחבים הפתוחים והטבע עם תהליך יצירת חיים חדשים. והרגש הזה מצטלם פשוט נפלא.

צילומי הריון בשרון של אורטל
אורטל החליטה לצאת החוצה.

2.ביתי הוא מבצרי:

צילומי הריון בבית הפרטי של הלקוחה גורמים לה תחושת נוחות ושחרור שהיא לעולם לא תרגיש באף מקום אחר וזאת אכן סיבה מצויינת למה כדאי לערוך את הסשן בבית. אבל לא זאת הסיבה שבגינה אני אוהבת את הצילומים דווקא בבית, מבחינתי לעזור למצולמת להתמלא בתחושת בטחון ולהרגיש בנוח בכל מקום זאת אחריות אישית שלי ולכן הסיבה שאני כל כך אוהבת את הצילומים האלה היא כי הם מאפשרים לי לתעד את החיים האמיתיים של המשפחה רגע לפני שהם מקבלים מתנה חדשה לתוך חייהם.

צילומי הריון של מירית ונדב בבית
צילומי הריון בבית – נותנים הצצה לחיים האמיתים רגע לפני השינוי המבורך.

3.פשטות:

לא משנה אם אלו צילומי הריון בסטודיו, בבית בטבע או על צמרת של עץ. אני מאמינה בצילום פשוט ונקי ,צילום ללא תפאורה עמוסה באביזרים, בה כל העניין עלול ללכת לאיבוד. היופי שבנס של אמא המצפה לפגישה המיוחלת עם התינוק/ת, והקסם המתרחש בפנים צריכים לדבר עבור עצמם, אני מאמינה שתמונה טובה, לא צריכה עזרה מבחוץ כדי לספר את סיפורה. חשוב גם לשים לב שאין הפרעות ברקע שיסיחו את הדעת ממה שחשוב באמת.

צילומי הריון פשוטים בטבע
אינסה בצילום פשוט ויפה.

4.קצת עזרה לא תזיק:

לא תמיד נשים מרגישות  בשיא הביטחון בזמן ההריון, תחושה שגם אני הייתי שותפה לה. אך ההרגשה הזאת היא לא גזרת גורל. תוציאי את היופי שלה החוצה , תגרמי לה להזכר כמה היא סקסית, בלי שום קשר להריון. תנסי לדבר בזמן שאת מצלמת, ולעודד את המצולמת במילים חמות-"מושלם" "כן, ההריון שלך נראה פשוט מדהים". זה אולי נשמע טיפשי ובסיסי, אבל זה בהחלט עושה את כל ההבדל. כשאת מרגישה יפה, את גם נראת הרבה יותר יפה.

 

5.אל תשכחו את כל החבילה:

פעמים רבות תינוק חדש מגיע למשפחה שמאזן הכוחות בה כבר קיים, והוא עומד להשתנות. ואם יש כבר ילדים,  חשוב לשלב אותם כחלק מהחוויה, לא רק שהם חלק בלתי נפרד מכלל החבילה, ההשתתפות תגרום להם להרגיש אהובים ושייכים מתמיד. אבל גם אם אין ילדים. ויש נאמר כלב, מבחינתי הוא בן משפחה לכל דבר, וחובה שיקח חלק מיצירת הזכרון המושלם הזה. לא פעם שיכנעתי לקוחות שהיססו תחילה אם כדאי להם או לא לצרף את הכלב, והתוצאות דיברו בעד עצמם. הם הודו לי על כך רבות.

צילומי הריון עם הכלבים
איך אפשר בלי החברים על 4.

 

6.את לא כמו כולם ,הכי מיוחדת:

פשוט אל תצלמו מה שכולם מצלמים, תהיו אתם , תמציאו את עצמכם כל פעם מחדש, תגלו עולמות חדשים, אני באמת תמיד משתדלת להיות עקבית בחוסר עקביות שלי. מבחינתי הצילומים צריכים להיות כמו חליפה טובה, תפורים בדיוק במידה של המצולם. וכולנו באות בכל המידות הצבעים והסוגים, ואו כמה שזה נפלא. תינוקות נולדים כבר המון שנים, אך לכל אמא זה הנס האישי שלה כל פעם מחדש. עזרו לה להרגיש את הנס הזה ולתעד את החוויה האישית שלה, ולא סתם לסמן וי.

צילומי הריון מיוחדים בבניין נטוש
צילומי הריון שנראים "קצת" אחרת.

רוצו לצלם!

צלמת/ צלם? יש לכם שאלות לגבי צילום, ציוד, ניהול עסק? מוזמנים לדף הפייסבוק שלי "צלמים ללא גבולות" בטוחה שתוכלו למצוא את כל התשובות שם.

 

רוצים ללמוד עוד ? הסדנאות שלי ממש כאן