הרבה מתקשרות ושואלות מה המחיר של בוק הריון או מה המחיר של בוק בת מצווה. הן עושות השוואת מחירים בין צלמות ובמקרים רבים בוחרות את המחיר הנמוך ביותר. החלטתי לספר לכם ממה מורכב המחיר של סשן צילומים – כדי למנוע אכזבות עתידיות.  המחיר מורכב בהרבה גורמים:

 

שעת עבודה קצת יותר מ 60 דקות –

1200 שקלים לשעה וחצי עבודה?! זה 800 שקלים לשעה! טוב ברור לכולם (או שאולי לא) שצלמות לא באמת מרוויחות 800 שקלים לשעה אחרת כולם היו צלמים ונוסעים בפרארי או יוצאים לגמלאות בוילה בסביון אחרי 3 שנים. שעת עבודה היא לא באמת מה שהיא נראית. כשאני מתמחרת סשן צילום בוק אני בעצם כוללת את סך שעות העבודה שיהיו לי על הסשן הספציפי. לדוגמא- חבילת הבסיס כוללת כשעה וחצי צילומים חצי שעה נסיעות ועוד 3 שעות עיבודים במחשב. מכאן, שחבילת הבסיס לצילומי הריון או משפחה בפועל לוקחת לי 5 שעות עבודה פיסית. מעבר לשעות העבודה של הסשן יש את "שעות מאוחרי הקלעים" – הטלפונים, ההתכתבויות, המיילים, הנסיעות למעבדה, ההמתנה הארוכה בדואר, שעות השיווק ו… בקיצור לשעה יש נטייה להפוך לארוכה מאוד.

בוק בת מצווה של נועם בחממת פרחים

ממה בנויה השעה שלי –

צלמת מקצועית אמורה לגבות 250 -500 שקלים לשעה, תלוי כמובן בניסיון שלה, במוניטין, בביקוש וברמת הגימור של התמונות אותן מקבל הלקוח. כשאני מתמחרת שעה אני כוללת בתוכה את התשלומים למע"מ, לביטוח לאומי, מס הכנסה, רואה חשבון, ביטוחים, פרסום, שיווק ולציוד הקבוע והמתכלה שאיתו אני עובדת (מצלמות,עדשות, פלאשים, רקעים, שמלות, שמיכות, סרטים וקשתות לראש וכו). לצערי הגדול , הרב הגדול של הצלמים, לא באמת יודעים כמה הוצאות יש להם ולכן אחרי כשנתיים שלוש כשהגרעון רק גדל וגדל הם נאלצים לתלות את הנעליים ולסגור את העסק. חשוב להבין שצילום מקצועי הוא עסק לכל דבר וחובה להתייחס אליו בהתאם כדי שיחזיק מעמד שנים ארוכות.

איילה בצילומי גיל שנה בבית

 

סטודיו או חוץ, מה ההבדל?

שאלה זאת מאוד מעניינת כי התשובה אליה איננה חד משמעית… יש צלמות שיתמחרו יותר בסטודיו .. ויש צלמות שיתמחרו יותר בטבע. מבחינתי נקודת המוצא לתמחור היא – זמן. ולכן כשאני חושבת על צילומי חוץ אני לוקחת בחשבון היכן יתקיימו הצילומים וכמה זמן יקח לי להגיע לשם. מחיר הנסיעה בדרך כלל יתומחר לפי דלק ובלאי הרכב (2.5 שקלים לקילומטר) או לפי זמן נסיעה (250 עד 500 שקלים לשעה).

צילומי הריון ביער באזור השרון בקיץ

עיבוד תמונות –

או. פה טמון הכלב. לכל צלמת יש רמה אחרת של עיבוד וגימור התמונה. המוצר המוגמר הוא בדרך כלל מה שיגרום ללקוחות להגיע לאותה הצלמת וזה המוצר שבו יתקלו ברשת. אני באופן אישי מעדיפה לעבוד קצת יותר ולתת תמונות שיוצרות את אפקט "הוואו", תמונות אומנותיות , בידיעה והבנה שהמחיר יהיה בהתאם.

אליה בבוק בת מצווה ביער

 

מוצרים נוספים –

כל מה שכתבתי עד עכשיו , טוב ויפה כשמדובר בצילום ועיבוד, חבילות ללא מוצרים פיזיים אלא רק מוצרים דיגיטליים. אז מה קורה כשרוצים אלבום פיסי? למשל בוק לבת מצווה? גם כאן מגוון המחירים הוא רחב. בראש ובראשונה הכל מתחיל במעבדה ,ככל שהמעבדה תהיה איכותית יותר כך יהיה המחיר בהתאם, כאן הגודל כן קובע, ככל שהמוצר יהיה גדול יותר גם מחירו יאמיר בהתאם. כשאני מתמחרת חבילה הכוללת בתוכה אלבום, אני מתמחרת לפי -שעות צילום, עיבוד, נסיעות, עיצוב אלבום, עלות האלבום, הדפסות נוספות.

צילום ניובורנית בסט לבן

קונה בזול משלם ביוקר –

במהלך הקריירה שלי נתקלתי כמה וכמה פעמים בלקוחות שהגיעו אלי אחרי נסיון לא מוצלח במיוחד אצל צלמים אחרים חמושים בסקפטיות והרבה  אכזבה. אירועים מיוחדים על ציר החיים מצטלמים רק פעם אחת (צילומי הריון, צילומי בוק בת מצווה ,צילומי ניו בורן) . לרוב יש לנו ONE SHOT  לתעד את הרגעים המאוד חשובים האלה. אז כשאני בוחרת צלם לצילומי משפחה –אני באופן אישי מעדיפה להשקיע עוד טיפונת ולקבל מזכרת מרשימה ונעימה שאתגאה לתלות על הקיר, להשוויץ לחברים במשפחה ושאדע בלב מלא שהבנות יהנו להתסכל על הרגעים החשובים האלה שלהם ולהתענג על כל רגע.