זהו, החלטתם. פניתם לצלמת שהכי התחברתם לסגנון שלה ועכשיו נשאר לכם רק לסגור את הפרטים הקטנים. ואז פתאום היא מנחיתה עליכם את השאלה- "מה אתם מעדיפים? צילומי סטודיו או צילומי חוץ?". אז איך בוחרים מה הכי מתאים סטודיו? או חוץ?

 

מחר יהיה חם ומגניב-

בחוץ- המזג אויר הישראלי משתנה לא מעט בין עונות השנה, ועלול להוות אתגר לא קטן, בין אם זה בקיץ כשחם מאוד, בחורף כשקר ולפעמים גם גשום. או באביב הבלתי צפוי (קר,שרב, סופה ,חם, ברד, שמשי, מעונן ,טורנדו). לכן חשוב לקחת בחשבון שמזג האויר יכול (והוא גם עושה זאת) להשתנות לטובה אך גם לרעה ומועד הצילומים יכול לזוז עד יעבור זעם. אך לא הכל שחור, יש לא מעט ימים נפלאים בחוץ גם בחורף, שכשמם כן הם- מצטלמים פשוט נפלא וממלאים את הצילומים בחיות קסומה.

בסטודיו- הסטודיו הוא למעשה סביבה מבוקרת ואחת הסיבות לבחור בצילומי סטודיו- הוא שלא משנה מה מתרחש בחוץ. אני תמיד יכולה לצלם ולהמשיך ליצור. הגשם , האבק , החום, הרוח, הברד והלחות. אני משאירה את כולם בחוץ כשאני סוגרת את הדלת וכמו שלי הם לא מפריעים בסטודיו כך גם לאיפור לשיער ולבגדים.הסיכויים שמועד הצילומים ישתנה הם קלושים.

צילומי הריון בלוקיישן חוץ
צילומי הריון בלוקיישן חוץ בחורף. (מתי כדי לעשות צילומי הריון)

 

כשיש קטנטנים שמעורבים בתמונה

בחוץ-אני לא ממליצה לצלם תינוקות שזה עתה נולדו או בשמם המקצועי – צילומי ניו בורן מחוץ למבנה (להסבר מה זה צילומי ניו בורן?). אך צילום ניו בורן בביתכם , זה כבר סיפור אחר, אין ספק שהתחושה שמרגישים בבית היא אחרת, תוכלו להצטלם בפינות האהובות עליכם , להשען על הספה המוכרת שלכם וליצור זכרונות של הפלא הקטן שלכם בסביבה הטבעית שלו וגם חשוב לא פחות- שלכם.

אם מדובר בפעוטות או בילדים קטנים הטבע הוא המקום המושלם, שם ניתן להוציא מהם את מירב שיתוף הפעולה, לתת להם לחקור מסביב , מרחב לרוץ בו ופשוט להיות ילדים שמגלים את העולם, והתוצאות פשוט נפלאות.

צילומי ניו בורן חמים בבית
צילומי ניו בורן חמים בבית.

בסטודיו- בצילומי ניובורן אם מה שחשוב לכם הוא להדגיש כמה מדהים הפלא שיצרתם ולתעד את הגיל המיוחד הזה במלוא תשומת הלב, הצילומים בסטודיו הם אופציה נהדרת. חשוב להיות רגועים, זה מדהים איך הקטנטנים האלה מרגישים הכל, כשההורים לא נינוחים התינוקות נוטים להיות "על קוצים" והסשן יכול במהרה להפוך לקשה לכולם ולכן חשוב מאוד לבחור בצלמות שמתמחות בצילומים שכאלה, כדי שלהבטיח שהעולל שלכם בידיים טובות.

ילדים קטנים ופעוטות – המרחבים תמיד יעניינו אותם יותר מאשר מקום סגור. אפילו נמלה הולכת יכולה להיות עניין של ממש, בעוד שבסטודיו אנחנו עסוקים בעיקר בלהחזיר אותם לשבת על הרקע כדי שיהיה אפשר לצלם אותם.

צילומי ילדים בלוקיישן חוץ נוגה
צילומי ילדים בלוקיישן חוץ .

כשמדובר בנוחות-

בחוץ- "כשיוצאים מגיעים למקומות נפלאים" (דר סוס) אבל לפעמים כדי להגיע לשם צריך לעבור דרך לא פשוטה. חלק מהלוקיישנים המטריפים ביותר מצריכים נסיעה לא קצרה ולעיתים אף הליכה, בשביל לקבל תמונה מושלמת המאמץ יכול בהחלט להשתלם. לרוב לא יהיו שירותים מסודרים או מקום להחלפת בגדים (אל דאגה לי יש את הפתרון המושלם) חשוב גם לזכור שיש עוד אנשים בחוץ . כמו כן חשוב לדעת ששעות המומלצות לצילומים הן מוגבלות וזאת מפני ששמש ישירה נוטה ליצור צללים קשים מאוד ולא מחמיאים בעליל.

צילומי הריון מקוריים במערה
צילומי הריון בלוקיישן מעלף שטיפה קשה להגיע אליו.

בסטודיו- תוכלו לשבת בחלל ממוזג, להחליף בפרטיות מוחלטת את הבגדים השונים, לקפוץ לשטוף פנים או ללכת לשירותים, להכין שתיה חמה או לשתות משהו קר או לחבר את המוזיקה האהובה עליכם למערכת השמע ולהצטלם לצלילים האהובים עליכם.

 

נוגה בצילומי ילדים בסטודיו
נוגה בצילומי ילדים בסטודיו.

הכי חשוב-

בסופו של דבר בין אם תבחרו בצילומי חוץ או סטודיו, תמיד תבחרו צלם שיצור עבורכם יצירות אומנות, אותן תוכלו בגאווה לתלות ברחבי הבית.