היום כל מי שמחזיק בטלפון סלולרי עם מצלמה הוא למעשה סוג של צלם. הדבר מוביל ליצירת תמונות רבות מצד אחד כי אין לתמונות עלות אבל מצד שני הרבה מהתמונות נשמרות רק לאותו רגע ולא תמיד נשמר תיעוד. לאירועים מיוחדים בחיים כדאי להזמין צלמת מקצועית שתדע ליצור לכם תיעוד של האירוע שגם ישמר בצורה דיגיטלית אבל אפשר יהיה גם להדפיס אותו באלבום מהודר.

דווקא בגלל שהצילום הפך לכל כך זמין, אנחנו לא מצלמים ומפספסים הרבה רגעים בחיים. בזמן הזה כדאי לחשוב על צילום.

זמן ההריון למשל הוא תקופה מיוחדת בחיים של האישה. הגוף משתנה ולפעמים גם מצב הרוח. כדאי להזמין צילום בוק הריון בזמן המתאים שבו רואים את הבטן גדולה אבל לא גדולה מדי (אני ממליצה להצטלם בשבועות 28-32).

את הצילומים אפשר לעשות בסטודיו או בכל מיני מקומות מעניינים כמו חוף הים או סתם בטבע. אפשר לצלם את ההריונית לבד או עם אחרים.

אפרת בצילומי הריון בטבע בסוף החורף

אחרי ההריון באה הלידה. אחרי הלידה אפשר לבצע צילומי ניו בורן צילומים מאוד פופולריים היום. צילומים כאלה מתבצעים רק בתוך סטודיו מחומם ומאובזר ומאפשרים להציג את התינוק הרך בצורה יפה. יש לזכור שהתינוק משתנה בכל יום ולכן חלון הזמנים הוא ב14 יום הראשונים לאחר הלידה.

צילומי ניו בורן בסטודיו של לורי

כשהילדים גדלים כדאי לעשות צילומי ילדים כדי לזכור את התקופה היפה של הילדות. אפשר גם לשלב צילומי דורות שבהם רואים את כל המשפחה החל מסבא וסבתא ועד התינוק הכי קטן.

שלב נוסף של הגדילה הוא גיל 12-13 שבהם יש אירועי בר מצווה או בת מצווה. כדאי להכין אלבום תואם לאירוע שהוא בוק שבו מצלמים את הילד או הילדה שחוגגים.

בוק כזה אפשר לצלם בטבע, במקומות שאותם הילדים אוהבים ואיתם הם מזוהים וגם בסטודיו. בוק כזה מצלמים בכל מיני תלבושות ועם כל מיני אביזרים כמו כדורגל, רולרבליידס, כובעים שונים ועוד.

לנערת בת מצווה הבוק הזה הוא יום כייף מושלם וגם לחתן הבר מצווה.

 

מהצילומים של מאי לבוק בת מצווה בשלולית החורף

אחרי צילום הבוק מקבלים אלבום יפה שאפשר להראות לחברים ולהשוויץ בו.

לפני שבוחרים צלמת כדאי לראות את אתר האינטרנט שלה, דף פייסבוק ואינסטגרם. כך אפשר להתרשם מהעבודות שלה ולראות למה מתחברים. אפשר לראות דוגמאות של מקומות צילום ושל אביזרים לצילום.

אחרי זה כדאי גם להתקשר ולתאם. חשוב לראות שיש כימיה ויש תיאום על כל הדברים. מומלץ לתאם צילומים כ 3 חודשים לפני האירוע, כדי שהבוק יהיה מוכן מבעוד מועד.

המחיר של הצילום יכול להיות שונה מצלמת לצלמת והוא תלוי בכמה גורמים:

  • המוניטין של הצלמת. ככל שהצלמת יותר ותיקה ומוערכת ככה היא יותר מבוקשת והמחיר גבוה יותר
  • זמן העבודה. ככל שהמוצר הסופי מושקע יותר, כך הוא דורש יותר עבודה. העיבוד וזמן העיבוד שונה בין צלמת לצלמת, ומתומחר בהתאם.
  • האם הצילום יתבצע בסטודיו או בחוץ? לכל דבר יש עלויות.
  • המרחק ממקום הצילום. אם הצלמת מגיע אליכם ממרחק יתווספו הוצאות דלק וזמן נסיעה שגם הם מתוחמרים בחבילה.