כשרק התחלתי ללמוד צילום, חלמתי להיות צלמת משפחות. עוד בלימודי ההסיטוריה של הצילום נשביתי בקסמן של תמונות המשפחה המאוד מושקעות, כמו שידעו לעשות אז.

בסוף המאה ה 19, תחילת המאה ה 20 היה נהוג לאסוף את כל בני המשפחה, להתגנדר, להגיע לסטודיו של צלם מקצועי, וליצור דיוקן משפחתי.

יש משהו שובה לב בהתגנדרות הזו. כמו שהולכים לחתונה – כך הולכים להצטלם.תמיד ידעתי שאהיה צלמת דיוקנאות, אבל מעולם לא ידעתי לאיזה כיוון אפנה. צילום תדמית? צילום פורטרטים מסחרי (מגזינים, עיתונים)? צילום להקות?

זהו תחום כל כך גדול שאפשר ללכת בו לאיבוד.

החלטתי לאחד הכל לתוך תחום אחד שבו אני מתמחה – צילום משפחה שהוא גם צילום פורטרטים, גם צילום מסחרי, גם צילום תדמית, ולפעמים גם צילום להקות. מה שבטוח, הוא הפקת אופנה אחת גדולה.

מה זה בעצם אומר?

צילומי משפחה בעיני, הם הרבה יותר מהלגיע לסטודיו, להתלבש יפה, לחייך כולם למצלמה בכמה פוזות, וללכת אחרי שעה.

צילומי משפחה, וצילומי דורות בפרט הם צילומי אופי, צילומי תמדית של המשפחה.מיד אחרי הפניה הראשונה אלי, אני מתחילה בשאיבת מידע על המשפחה. לומדת את כולם, מה אופי המשפחה, כמה אנשים, איזה גילאים, לאיזו מטרה בכלל הוזמנו הצילומים? אחרי כמה שיחות, אני כבר מכירה את המשפחה, ומתחילה "ללהק" אותם לתפקידים בצילום, ולבנות להם תסריט.

כל צילום כזה הוא הפקה בפני עצמה, ולכן הליהוק חייב להיות מדוייק, קולע, ונכון לכל משפחה. בניגוד להפקות סרטים גדולות, לי יש רק פעם אחת להגיע לתוצאה המושלמת.

אחרי שהוחלט על אופי הצילומים (שהותאם לאופי המשפחה, כמובן), וכמובן הליהוק וה"תסריט", מתאימים לבוש. אחד הדברים החשובים בצילומים כאלה הוא הלוק הכללי – לבוש, שיער ואיפור. הכל חייב להיות נכון ומוקפד, בדיוק כמו אז, בהיסטוריה של הצילום.

אז אחרי שעברנו כמעט על כל ההכנות, נשאר עוד שלב אחד (ומאוד מאוד חשוב) לפני יום הצילומים – בחירת הלוקיישן לצילומים.

צילומי דורות נערכים בהמון מקומות. בשל ריבוי האנשים, בד"כ נחליט לעשות את הצילומים בבית המשפחה, או בלוקיישן חוץ, או כל לוקיישן אחר שנבחר, ושיתאים לכל מה שהחלטנו עד עכשיו.

מגיע הלילה שלפני הצילומים, ואני כולי פרפרים בבטן. ובבוקר – שיא ההתרגשות – הנה הגיע היום. בכל סשן כזה, אני מגלה משפחה חדשה, ותמיד מופתעת לגלות עד כמה היום הזה הוא הרבה הרבה יותר מעבר לצילומי משפחה.

זה יום כיף, יום גיבוש. בהפקות מהסוג הזה פתאום מתגלים הרבה צדדים שבני המשפחה לא רואים ביום-יום.

בצילומי דורות אני ממליצה גם על הסרטון הקצר. ההחלטה לייצר סרטון כזה נולדה באמצע צילום דורות למשפחת זבלודוביץ' בן אבי המקסימים. האנרגיות בצילומים היו כאלו שפשוט לא השאירו לי הרבה מקום, אלא ליצור להם סרטון קצר מתמונות סטילס (stop motion), והחלטתי להיות איתם כשהם מקבלים ורואים אותו לראשונה.

הבעת הפנים של הילה אחרי שצפתה בסרטון, כבר אמרה את הכל, הבנתי שדבר כזה צריך להיות חלק בלתי נפרד מיום צילומים שכזה, ולכן החלטתי להוסיף את האופציה למי שמעוניין בה.

צילומי משפחה דורות הם המתנה המושלמת לסבא/ סבתא לאירועים מיחודים – יום הולדת, יום נישואין, חגים, (וגם סתם כי אוהבים ולא הספקתם לשריין מקום לקראת החגים )

ליצירת קשר לתיאום צילומי משפחה או צילומי דורות